Seneste nyt

Nye møbler i gården – og en vigtig opfordring

Vi starter med en ærgerlig nyhed, for vi havde sådan glædet os til at kunne annoncere vores to nye fælles gasgrill til gården. Desværre er de blevet stjålet af udefrakommende mindre end 24 timer efter, at de blev sat ud.

Vi opfordrer derfor, at alle til at være ekstra opmærksomme på, at uvedkommende ikke følger med ind, når porten til gården benyttes.

For vi har heldigvis også fået nye havemøbler til gården, som vi ikke ønsker, får samme skæbne. Det er nemlig så dejligt at se, at møblerne allerede bliver brugt flittigt.
Husk venligst at stille møblerne tilbage på deres plads efter brug. Loungemøblerne skal blive stående under halvtaget og ikke flyttes rundt på.

Vi håber, at alle vil være med til at passe godt på vores fælles faciliteter, så gården fortsat kan være et hyggeligt sted for alle beboere.

Venlig hilsen
Bestyrelsen


IN ENGLISH

We unfortunately have to start with some disappointing news, as we had really been looking forward to announcing our two new shared gas grills for the courtyard. Sadly, they were stolen by outsiders less than 24 hours after being placed outside.

We therefore encourage everyone to be extra mindful that unauthorized persons do not enter the courtyard when using the gate.

Fortunately, we have also received new outdoor furniture for the courtyard, which we hope will not suffer the same fate. It is wonderful to see that the furniture is already being used frequently.

Please remember to return the furniture to its proper place after use. The lounge furniture should remain under the covered area and should not be moved around.

We hope everyone will help take good care of our shared facilities so that the courtyard can continue to be a pleasant and welcoming space for all residents.

Kind regards,
The Board

Påmindelse: Årets ordinære generalforsamling afholdes i morgen

Vi ser frem til at se så mange af jer som muligt til foreningens årlig ordinære generalforsamling i morgen (d. 14. april), kl. 18:00, som afholdes i Nabo Østerbro Vibenshave, Nyborggade 9, 2100 København Ø.

Alle ejere har fået tilsendt indkaldelse inklusiv hhv. dagsorden, bestyrelsens beretning, årsrapport 2025, budget 2026 samt fuldmagtsblanket af foreningens administrator, CEJ.

Vel mødt!
Mvh. Bestyrelsen

Vaskebrikker til vaskeriet 🧺

Efterspørgslen på vaskebrikker er steget efter vores besked om opdatering af vaskeriets betalingssystem. Vi gør derfor endnu en gang opmærksom på, at de gamle vaskebrikker stadig fungerer, men I skal aktivere dem igen med den tilsendte aktiveringskode, som I har modtaget fra vores administrator, CEJ.

OBS! På grund af den øgede efterspørgsel er vi pt. løbet tør for vaskebrikker, så leveringstiden på dem er længere end normalt.

Vaskeriet: Vaskebrikker nulstilles på mandag

Vaskeriet vil være lukket på mandag (2. marts) fra kl. 7-12  🧺

Det skyldes, at betalingssystemet skal ændres, så vores nye administrator (CEJ) fremadrettet kan stå for at opkræve betaling for brug af vaskeriet.

Systemet skal stadig betjenes med den samme vaskebrik du har i dag, men opdateringen betyder, at din vaskebrik nulstilles på mandag. Første gang du benytter brikken, efter opdateringen er færdig, skal du indtaste den aktiveringskode, som du har fået tilsendt af CEJ. Herefter fungerer vaskebrikken, som den plejer.

Til alle ejere: Husk at oprette dig i uHabi

Foreningens nye administrator (CEJ) anvender uHabi som administrationssystem. Her kan ejere bl.a. få adgang til relevante dokumenter, opdatere kontaktoplysninger, og få overblik over kommende opkrævning af fællesudgifter.

Alle ejere bedes derfor at oprette sig i systemet, da det letter kommunikationen om og administrationen af foreningen. I skal oprette en bruger med den email, som I har modtaget velkomstbrevet fra CEJ på.

Mvh. Bestyrelsen

Service på varmecentralen i morgen

Kære alle ejere og lejere

Vi gør opmærksom på, at der i morgen (d. 25. februar) udføres service på varmecentralen. Det betyder, at der kan forekomme uregelmæssigheder i det varme vand og centralvarmen i mellem kl. 8 og 13. Vi anbefaler derfor, at morgenbadet afsluttes inden kl. 7:30, hvis man ønsker et varmt bad.

Vær opmærksom på følgende:

  1. Det er vigtigt, at du ikke åbner for det varme vand i mellem kl. 8 og 13.
  2. Husk at lade vandet løbe nogle minutter efter kl. 13.
  3. Husk at rense perlatorer på alle armaturer efter kl. 13.

Mvh. Bestyrelsen

Sæt 2 kryds i kalenderen 🗓

Først og fremmest tak til alle dem, som kom til beboermødet ang. altanprojektet i onsdags. Det er dejligt at opleve opbakningen til og interessen for foreningens projekter 🙌🏼

Som vi nævnte på mødet, så afholdes der ekstraordinær generalforsamling d. 9. marts, hvor vi skal stemme om hvilken af de foreslåede versioner, som skal igangsættes. Der sendes en officiel indkaldelse ud fra vores administrator på mandag.

Derudover kan I også allerede sætte kryds i kalenderen d. 14. april, hvor vi afholder årets ordinære generalforsamling. Det modtager I selvfølgelig også en officiel indkaldelse på et senere tidspunkt.

Mvh. Bestyrelsen

Husk at oprette dig i uHabi

Guide til vores gård og haveskur 🌳

Nu har vi haft fornøjelsen af den nyrenoverede gård i noget tid, og derfor har vi samlet lidt information om brugen af dette fællesareal herunder. 

Barnevogne 🚼
I det nye skur er et barnevognsrum. Rummet har fået et skilt med et piktogram af en barnevogn. Rummet skal være låst, og det er jeres blå nøgler til opgangene, der virker til rummet. OBS! cykler og inaktive barnevogne skal ikke være i barnevognsrummet, og de kan fjernes uden ansvar. 

Havetelt ⛺️
Vores fælles havetelt blev jo desværre stjålet i efteråret. Der bliver nu bestilt nyt telt, som kan bookes og bruges i haven. Der bliver derfor også igen åbnet for, at man kan reservere teltet. Det kan I gøre på denne side: Lån af havetelt

Undgå at stille cykler i skuret 🚫🚲
Cykler skal stå i cykelstativerne rundt langs muren eller i jeres eget kælderrum. De skal ikke stå inde i skuret, hvor der er havemøbler og lignende. Vi har desværre oplevet, at lamellerne går i stykker, fordi cyklerne bliver stillet op ad eller ligefrem låst fast til lamellerne. Derfor er der nu sat piktogrammer op på skuret, der minder om, at cykler ikke skal være inde i skuret. Cykler i skuret kan fjernes uden ansvar. 

Denne del af skuret er tiltænkt opbevaring af havemøbler og grill, som der skal være plads til. Grunden til, at vi allerede melder det ud nu, er fordi dette område er overdækket fællesareal. Det bliver endnu mere aktuelt, når det begynder at blive varmere.

Relaterede links 🔗

Sæt kryds i kalenderen 🗓

Beboermøde i Østerbrohuset den 18. februar, kl. 17.

Kære ejere

I forbindelse med altanprojektet (afstivning af betonaltaner) inviterer bestyrelsen og altangruppen til beboermøde. På mødet vil der være mulighed for at stille spørgsmål til projektet og få en grundig gennemgang. Foreningens byggetekniske rådgiver (PJP) samt administrator (CEJ) deltager og vil være til stede til at besvare spørgsmål.

Altangruppen og bestyrelsen har kigget på omfanget af de nødvendige vedligeholdelsesopgaver, som relaterer sig til ejendommens facade. Derfor er der nu overvejelser omkring at udvide altanprojektet til også at omfatte et facadeprojekt.

Projektet kan dermed blive omfangsrigt både fysisk og økonomisk. Det skal der tages stilling til ved afstemning i foreningen.

På beboermødet vil I kunne høre mere om de forskellige mulige løsninger samt få en introduktion til, hvad der konkret skal stemmes om på en snarligt efterfølgende ekstraordinær generalforsamling.

Hvis du ikke har mulighed for at deltage på beboermødet
Efter beboermødet vil alle få noget information omkring nogle af de stillede spørgsmål og svarene herpå. Derudover vil alle ejere i forbindelse med den officielle indkaldelse til den ekstraordinære generalforsamling modtage information om projektet og hvad det er, vi konkret skal stemme om.

Med venlig hilsen
Altangruppen og bestyrelsen

Overgang fra Newsec til CEJ

Kære ejere og lejere

Foreningen er i gang med at skifte administrator, som det blev enstemmigt vedtaget ved en ekstraordinær generalforsamling i december. Fra den 1. februar er det derfor CEJ, der er vores administrator.

Alle ejere vil omkring administratorskiftet modtage kontaktoplysninger på vores nye administrator, CEJ. Indtil da vil bestyrelsen gerne opfordre til, at I kun kontakter Newsec, hvis det er meget presserende sager.

3 vigtige punkter at notere sig:

  1. ProBo, hvor nogle beboere har kontaktet bestyrelsen og oprettet sager, skal ikke længere bruges til dette formål.
  2. Du skal bruge foreningens hjemmeside (www.bryggervangen.com) til bestilling af vaskebrikker, navneskilte og så videre. Vi beklager, hvis der i den kommende tid er lidt ekstra bestillingstid på vaskebrikker og navneskilte.
  3. Du kan med stor sandsynlighed finde svar på dine spørgsmål på hjemmesiden. Men hvis det ikke er tilfældet kan du selvfølgelig fortsat kontakte bestyrelsen på mail: bestyrelse@bryggervangen.com.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

🔗 Relaterede links

Julehilsen fra bestyrelsen 🎄

Kære ejere og beboere

Bestyrelsen vil gerne ønske jer alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår. Fra bestyrelsen skal der lyde en stor tak til jer alle for det gode samarbejde i det forgangne år – ikke mindst til de af jer, der lægger frivillige kræfter i ejendommen.

Vi vil også gerne sige tak for en god ekstraordinær generalforsamling den 18. december. Der kommer et referat, men vi kan allerede nu oplyse, at et flertal stemte for at skifte administrator. Arbejdet med administratorskiftet er sat i gang, så vi er klar til projektet med betonaltaner i det nye år.

I takt med at juleindkøbene finder vej ind i ejendommen, vil bestyrelsen venligst opfordre til, at papkasser foldes sammen, så der bliver plads til mere pap. På den måde undgår vi ekstra afhentninger og unødigt ekstraarbejde for vores dygtige vicevært.

Mange venlige jule- og nytårshilsner

Bestyrelsen