Det vigtigste er, at man kan opretholde den ønskede rumtemperatur som sædvanligvis er på 20 -22 grader. Du skal indstille ventilen således at dette opnås.
Temperaturen på radiator er helt iorden såfremt den er varm i toppen og kold i bunden. Det betyder nemlig, at returvandet som sendes tilbage til varmecentralen er afkølet meget, hvilket er udtryk for god udnyttelse af fjernvarmen.
Manglende varme i radiator på grund af luft forekommer normalt kun på øverste etage (4. sal.). Beboerne på 4. sal har fået udleveret en nøgle for udluftning af radiatorer.